¬иготовленн¤ в≥траж≥в за технолог≥Їю т≥ффан≥

 атегор≥¤  ƒ≥м  |  ћебл≥, декор, аксесуари 25.03.12

¬≥траж - дорогий, незвичайний ≥ благородний елемент декору. ¬они схож≥ на казков≥ картини ≥ ожил≥ фантаз≥њ, ¤к≥ гармон≥йно впл≥таютьс¤ в ≥нтер'Їр. —ьогодн≥ њх використовують так само, ¤к розк≥шний аксесуар, ¤к стильн≥ твори ювел≥рного мистецтва. ¬≥траж - ун≥кальний, дорогий ≥ довгов≥чний предмет мистецтва.

≤снують р≥зн≥ техн≥ки виконанн¤ в≥траж≥в. Ќайпоширен≥шою Ї класична техн≥ка - коли скл¤н≥ шматочки збираютьс¤ в оправу ≥ спаюютьс¤ латунними, алюм≥н≥Ївими або свинцевими прот¤жками. јле найц≥нн≥ша ≥ складна - техн≥ка т≥ффан≥, ¤ка названа на честь в≥домого американського декоратора Ћ. “≥ффан≥, в минулому одного з усп≥шних дизайнер≥в. “≥ффан≥ любив експериментувати, шукати нов≥ художн≥ форми, нов≥ кольори, використовуючи дл¤ цього р≥зн≥ способи обробки скла. ўоб надати своњм твор≥нн¤м б≥льше схожост≥ з природними формами, в≥н розт¤гував, пот≥м прокочують ≥ в≥дливав майбутн≥ детал≥. …ому належить винах≥д ун≥кального багатокол≥рного скла "фавр≥ль" (¤ке забарвлене особливими реактивами, буваЇ шл≥фованим або матовим).

“≥ффан≥ перший запропонував застосовувати дл¤ обертанн¤ стекол м≥дну фольгу, а не свинець. —уть його методу пол¤гаЇ в наступному: кожен шматок кольорового скла по периметру обертають липкою м≥дною фольгою, а пот≥м спаюють один з одним, утворюючи комб≥нац≥ю.

÷им в≥траж≥ т≥ффан≥ в≥др≥зн¤ютьс¤ в≥д ≥нших техн≥к виконанн¤. ѕо-перше, Ї можлив≥сть створювати складн≥ композиц≥њ, що включають в себе др≥бн≥ детал≥. ‘ольга, на в≥дм≥ну в≥д свинцю, даЇ можлив≥сть з'Їднати сам≥ маленьк≥ шматочки п≥д будь-¤ким кутом, по химерно вигнутих л≥н≥й. ¬ результат≥ виходить красивий малюнок.

ѕо-друге, ц≥ в≥траж≥ м≥цн≥ш≥, тому що можна м≥цно спа¤ти детал≥, аж до найдр≥бн≥ших.

ѕо-третЇ, картини та в≥зерунки з кольорового скла стають об'Їмними (ув≥гнутими або опуклими), вони наповнен≥ пов≥тр¤м ≥ св≥тлом, що додаЇ њм неповторн≥сть. —он¤чний пром≥нь, заломлюючись, примушуЇ скло гор≥ти ¤скравими фарбами, робл¤чи в≥траж неповторним.

ѕо-четверте, в≥траж≥ не бо¤тьс¤ високоњ температури. ÷е означаЇ, що њх можна застосовувати не т≥льки в прикрас≥ перегородок, дверей, в≥кон, але ≥ використовувати в ¤кост≥ св≥тильник≥в: торшер≥в, бра, люстр.

–обота на маленьк≥й в пор≥вн¤нн≥ з класичним в≥тражем, кривол≥н≥йноњ поверхн≥ св≥тильника вимагаЇ застосуванн¤ великоњ к≥лькост≥ др≥бних фрагмент≥в, з ¤ких збираЇтьс¤ ц≥ле зображенн¤, при цьому л≥н≥¤ малюнка виходить тонкою ≥ витонченою. јвтор навмисно м≥н¤в товщину шв≥в, щоб посилити природн≥сть, випадков≥сть виник обс¤гу або ефекту простору. —онце, вода, рослини в його в≥тражах були ¤к жив≥.

” 1895 роц≥ “≥ффан≥ випустив свою знамениту бронзову лампу п≥д абажуром з в≥тражного скла, на ¤к≥й були зображен≥ рослини та комахи. ÷ей мозањчний абажур м'¤ко приглушав р≥зке св≥тло лампочки, ≥ створював ореол таЇмничост≥.

–еволюц≥йна ≥де¤ “≥ффан≥ викликала сенсац≥ю. ѕубл≥ка захопилас¤ в≥тражним мистецтвом, ≥нтерес до ¤кого впав з середн≥х в≥к≥в. “акож ¤к ≥ “≥ффан≥ лампи ≥ в≥траж≥ виготовл¤ли в той час багато художники. јле при вс≥й насиченост≥ ринку, твори “≥ффан≥ витримали конкуренц≥ю, так ¤к були особливо ¤к≥сними ≥ дорогими.

Ќасл≥дувач≥ “≥ффан≥

√оловна заслуга “≥ффан≥ в тому, що в≥н запровадив цю технолог≥ю в маси, результатом чого стало подальший розвиток в≥тражного мистецтва. « того часу м≥н¤лис¤ мода ≥ стиль. ¬≥тражн≥ абажури ≥ скла то входили в моду, то забувалис¤, але св≥тильники в≥д “≥ффан≥ н≥коли не втрачали своЇњ ц≥нност≥. ¬они збер≥гаютьс¤ в приватних колекц≥¤х знаменитих ≥ багатих людей св≥ту, ≥нод≥ з'¤вл¤ютьс¤ на св≥тових аукц≥онах, де оц≥нюютьс¤ в к≥лька м≥льйон≥в долар≥в. ≤ це не дивно, так ¤к ц≥ твори не т≥льки дуже гарн≥, але складн≥ у виконанн≥, - до цих п≥р цю технолог≥ю вважають неперевершеною.

” наш час посл≥довники “≥ффан≥ Ї по всьому св≥ту. ÷¤ техн≥ка почала широко застосовуватис¤ у виготовленн≥ р≥зних св≥тильник≥в: торшер≥в, бра, торшер≥в, люстр, наст≥льних ламп, також вона застосовуЇтьс¤ в обробц≥ мебл≥в, квартир. ѕриродно, в магазин≥ вам запропонують не твори самого “≥ффан≥, а лише сучасну коп≥ю або нову вар≥ац≥ю на класичну тему “≥ффан≥ стилю модерн. ƒизайн сучасних ламп використовуЇ ориг≥нальн≥ еск≥зи минулого стол≥тт¤ (знаменит≥ бабки ≥ ≥риси), а також сучасн≥ малюнки, виконан≥ в цьому стил≥. —учасний в≥траж в техн≥ц≥ "т≥ффан≥" виконують по ерзац-технолог≥њ: зам≥сть дорогою бронзи застосовуЇтьс¤ сплав металу ≥ пластика, ¤кий схожий на патиновану бронзу. Ќар≥зан≥ по кальками, шаблонами або картону шматочки кольорових скло обертають по кра¤х смугою м≥дноњ фольги з нанесеним клеЇм. ƒал≥ скла з'Їднують, споюють м≥ж собою олов'¤ним припоЇм ≥ тонують спец≥альним препаратом.

 р≥м цього, з'¤вилис¤ ≥ декоративн≥ нововведенн¤, наприклад, абажур з геометричним орнаментом, ¤кий не можна у¤вити в стил≥ "т≥ффан≥". «'¤вилис¤ маленьк≥ св≥тильники у вигл¤д≥ ф≥гур тварин. ¬ипускаютьс¤ модел≥, в ¤ких малюнок - це обрамленн¤, а велика частина абажура виконуЇтьс¤ однокол≥рною (теж в≥дступ в≥д стилю). “ак≥ модел≥ можуть коштувати в≥д $ 200, а верхню планку неможливо позначити.

¬арт≥сть

Ѕудь майстерн¤ запропонуЇ замовнику еск≥зи, але в≥зьметьс¤ вона за роботу за ≥ндив≥дуальним замовленн¤м - наприклад, виготовить чи наст≥нне панно з≥ сценою з  амасутри? ” кожному випадку з замовником обговорюють не т≥льки еск≥з, але ≥ вид техн≥ки, матер≥али. ÷≥на, в основному, залежить в≥д числа шматочк≥в скла на 1 кв.м. ≥ марки скла, використовуваного у виробництв≥. ћожемо зазначити, що дл¤ таких в≥траж≥в використовують т≥льки нап≥впрозор≥ Ђопалов≥ї мерехтлив≥ скла високоњ ¤кост≥, ¤к≥ постачають компан≥њ "Spectrum", "Younghiogheny", "Bullseye", "Uroboros" та ≥н ” техн≥ц≥ т≥ффан≥ один квадратний метр в≥тражу об≥йдетьс¤ в 700 - 1200 дол - удв≥ч≥ дорожче ≥нших техн≥к. ≤нод≥ варт≥сть встановлюють за вир≥б ц≥лком.

ѕопул¤рн≥сть вироб≥в, виконаних за технолог≥Їю т≥ффан≥, з кожним роком зростаЇ, ≥ це не дивно. ÷≥, без переб≥льшенн¤, твори мистецтва не потребують реклами. Ѕудь-¤кий вир≥б, будь-то св≥тильник чи в≥тражна дверц¤та, перетворюЇ квартиру, робл¤чи њњ вишуканою, ошатною, а люди, що живуть в н≥й, завжди перебувають у доброму настроњ. “ак≥ предмети ≥нтер'Їру, ¤к екзотичн≥ кв≥ти, привертають увагу у будь-¤кому ≥нтер'Їр≥. ѓх можна розгл¤дати неск≥нченно, ≥ оч≥ не втомл¤тьс¤, незважаючи на присутн≥сть ¤скравих фарб. ÷е нагадуЇ дит¤чий калейдоскоп, в ¤кому р≥знокольоров≥ скла становл¤ть химерн≥ в≥зерунки.



„итайте також:

 орисне

© 2012 ўоденний п≥знавальний журнал про ремонт
Hosted by uCoz