Ќад≥йний в буд≥вництв≥ - б≥тум

« давн≥х п≥р в буд≥вництв≥ широко використовуЇтьс¤ б≥тум, ¤кий представл¤Ї собою сум≥ш вуглеводн≥в та њх пох≥дних. «а своњм вигл¤дом ≥ консистенц≥њ б≥тум нагадуЇ смолу. «в≥дси й походить його назва - bitumen, що в переклад≥ з латин≥ означаЇ - смола. Ѕ≥туми бувають природн≥ ≥ штучн≥. ” природ≥ б≥тум зустр≥чаЇтьс¤ у вигл¤д≥ б≥тум породи, а штучний б≥тум Ї поб≥чним продуктом переробки нафти.

ѕризначенн¤ б≥туму

«астосовують б≥тум при виготовленн≥ вс≥л¤ких буд≥вельних матер≥ал≥в ≥ б≥тумних лак≥в, а так само при буд≥вництв≥ дор≥г та ремонт≥ дорожнього покритт¤. “акий вид б≥туму називаЇтьс¤ дорожн≥м. ” свою чергу, б≥тум дорожн≥й може бути двох вид≥в: в'¤зкий ≥ р≥дкий. ” дорожньому буд≥вництв≥ в'¤зкий б≥тум застосовуЇтьс¤ ¤к в'¤жучий матер≥ал при виготовленн≥ р≥зних асфальтобетонних сум≥шей, а так само дл¤ попередньоњ поверхнев≥й обробц≥ ≥ просоченн¤ дорожнього покритт¤. ¬'¤зк≥ дорожн≥ б≥туми в≥днос¤тьс¤ до категор≥њ горючих речовин з температурою спалаху, що становить 368 ∞ —.  р≥м того б≥тум Ї шк≥дливим матер≥алом. √ранично допустима концентрац≥¤ пар≥в вуглеводн≥в, що вид≥л¤ютьс¤ б≥тумом в атмосферу робочоњ зони не повинна перевищувати 300 мл/м3. –≥дкий б≥тум використовуютьс¤ дл¤ продовженн¤ терм≥н≥в дорожнього буд≥вництва. «астосуванн¤ такого б≥туму обмежено сучасними вимогами еколог≥чноњ безпеки та енергозбереженн¤.

ƒл¤ виробництва буд≥вельних роб≥т в р≥зних галуз¤х господарства, а так само дл¤ г≥дро≥зол¤ц≥њ п≥дземних частин буд≥вель ≥ споруд використовуЇтьс¤ б≥тум буд≥вельний. ѕоставл¤Їтьс¤ б≥тум у вигл¤д≥ брикет≥в по 25 кг або у вигл¤д≥ барабан≥в вагою до 50 кг. ƒл¤ зд≥йсненн¤ г≥дро≥зол¤ц≥њ фундамент≥в, шматки б≥туму розплавл¤ють до р≥дкого стану ≥ в такому вигл¤д≥ нанос¤ть на ≥зольовану поверхню. ѕри цьому застосуванн¤ в≥дкритого вогню допустимо т≥льки в окремих м≥сц¤х, спец≥ально обумовлених правилами пожежноњ безпеки в буд≥вництв≥. ” вс≥х ≥нших випадках необх≥дно використовувати буд≥вельний б≥тум, наведений в р≥дкий стан за допомогою розчинник≥в - гасу або уайт-сп≥риту. “акий спос≥б г≥дро≥зол¤ц≥њ найдешевший ≥ застосовуЇтьс¤ в буд≥вництв≥ досить широко. „асто дл¤ г≥дро≥зол¤ц≥њ використовуЇтьс¤ б≥тум, що поставл¤Їтьс¤ у вигл¤д≥ мастики, готовоњ до застосуванн¤. “ака мастика ¤вл¤Ї собою б≥тум, вже м≥стить розчинники. ÷е б≥льш безпечний, безвогневим спос≥б нанесенн¤ г≥дро≥зол¤ц≥њ. ’оча такий спос≥б коштуЇ трохи дорожче, за часом в≥н Ї б≥льш виг≥дним. Ѕ≥тум застосовують ¤к дл¤ зовн≥шньоњ, так ≥ дл¤ внутр≥шньоњ г≥дро≥зол¤ц≥њ.

Ѕ≥туми, отриман≥ штучним шл¤хом при переробц≥ нафтопродукт≥в, називаютьс¤ б≥туми нафтов≥. «а своњм складом ≥ властивост¤ми. ¬они практично не в≥др≥зн¤ютьс¤ в≥д природних б≥тум≥в ≥ використовуютьс¤ в тих самих ц≥л¤х. «а допомогою таких б≥тум≥в виконують г≥дро≥зол¤ц≥ю трубопровод≥в ≥ грунтуванн¤ основ при влаштуванн≥ м'¤коњ покр≥вл≥. Ќафтов≥ б≥туми використовуютьс¤ дл¤ приготуванн¤ б≥тумних лак≥в, б≥тумних мастик, гидроњзола ≥ багатьох ≥нших буд≥вельних г≥дро≥зол¤ц≥йних матер≥ал≥в.

ƒл¤ створенн¤ р≥зних вид≥в покр≥вл≥ використовуЇтьс¤ б≥тум покр≥вельний. ѕокр≥вельн≥ матер≥али, одержуван≥ на основ≥ звичайного нафтового б≥туму, в≥др≥зн¤ютьс¤ найнижчою ц≥ною, простотою монтажу ≥ високими г≥дро≥зол¤ц≥йними властивост¤ми. ќдним з найпоширен≥ших под≥бних матер≥ал≥в Ї руберойд. ¬≥н ¤вл¤Ї собою буд≥вельний картон, просочений нафтовим б≥тумом. “акий матер≥ал застосовуЇтьс¤ дл¤ створенн¤, ¤к зовн≥шн≥х покритт≥в покр≥вл≥, так ≥ в ¤кост≥ внутр≥шнього п≥дкладкового шару.



„итайте також:

 орисне

© 2012 ўоденний п≥знавальний журнал про ремонт
Hosted by uCoz