¬иб≥р буд≥вельного п≥др¤дчика

 атегор≥¤  ƒ≥м  |  ѕроекти та технолог≥њ 25.03.12

Ѕуд≥вельна компан≥¤, обираючи дл¤ себе у в≥дносинах ≥з замовниками принцип "як≥сть.  омпетентн≥сть. „есн≥сть", може з≥ткнутис¤ з проблемою. ўо ц≥кавить замовника перш за все? «вичайно ж, варт≥сть послуг: чим вона нижча, тим дл¤ замовника виг≥дн≥ше. јле ¤кщо добросов≥сна ф≥рма виконуЇ роботу ¤к≥сно, платить податки, маЇ штат прац≥вник≥в та обладнанн¤, вона не може запропонувати м≥н≥мальну ц≥ну. Ќа що ще кр≥м вартост≥ необх≥дно звернути увагу, ¤к вибрати знаЇ ≥ чесного виконавц¤? яких проблем потр≥бно уникати?

Ќа перший погл¤д, що може бути прост≥ше? «наючи своњ бажанн¤, нам необх≥дно з≥ставити њх з можливост¤ми, обдзвонити ф≥рми-претенденти на виконанн¤ роб≥т, зробити пор≥вн¤нн¤ пропозиц≥й ≥ вибрати оптимальний вар≥ант. јле разом з цим виб≥р виконавц¤ - складна справа, коли з безл≥ч≥ претендент≥в потр≥бно вибрати профес≥йного виконавц¤, друга ≥ партнера в одн≥й особ≥.

як поступити на етап≥ в≥дбору претендент≥в? —користатис¤ ≤нтернетом? ќбдзвонити? ѕошукати фах≥вц≥в по оголошенн¤х в газетах? ѕрислухатис¤ до рекомендац≥й друз≥в?

Ќаприклад, в ≤нтернет≥ Ї маса ≥нформац≥њ про буд≥вельн≥ ф≥рми, пропозиц≥њ в≥д приватник≥в. “ис¤ч≥ людей рекламують своњ навички в буд≥вельн≥й сфер≥. ¬ибрати Ї з кого.

Ќа що необх≥дно звернути особливу увагу?

ƒл¤ в≥дпов≥д≥ на це питанн¤ ми провели в ≤нтернет≥ конкурс на виконанн¤ буд≥вельних роб≥т. «робивши виб≥рку з 35 претендент≥в, обдзвонили њх ≥ в загальних рисах вир≥шили перев≥рити на профес≥онал≥зм в буд≥вництв≥, прид≥ливши увагу к≥льком моментам:
  1. „и доступна контактна ≥нформац≥¤ (адреса, телефон)?
  2. „и завжди беруть трубку?
  3. як довго шукали потр≥бну людину?
  4. „и були в≥дпов≥д≥ на поставлен≥ питанн¤ впевненими ≥ профес≥йними?
  5. —к≥льки рок≥в вони займаютьс¤ буд≥вельними роботами?
  6. Ќа ¤ких об'Їктах вже працювали?
  7. „и можуть њх показати?
  8. як складаютьс¤ кошториси?
  9. ƒе знаходитьс¤ оф≥с?
  10. „и Ї пост≥йн≥ кл≥Їнти?
  11. як≥ гарант≥њ дають?
  12. „и Ї л≥ценз≥¤?

«а п≥дсумками роботи були отриман≥ так≥ результати:

  • 16% претендент≥в були "вимкнен≥ або недоступн≥".
  • 25% погано у¤вл¤ють вид роб≥т, ¤кий необх≥дно виконати, не мають л≥ценз≥њ, телефони, ¤к правило, моб≥льн≥, п≥дключен≥ недавно. “ак≥ п≥др¤дники ор≥Їнтуютьс¤ на приватник≥в ≥ на не розум≥ють в буд≥вництв≥ замовник≥в, працюють за гот≥вку, за ¤к≥сть не в≥дпов≥дають.
  • 33% в≥дпов≥даЇ пон¤ттю "буд≥вельна ф≥рма" частково, це, в основному, ф≥рми та приватн≥ п≥дприЇмц≥. “ак≥ п≥др¤дники можуть дати найкраще сп≥вв≥дношенн¤ ц≥ни ≥ ¤кост≥.
  • 26% претендент≥в в≥дпов≥дають пон¤ттю "буд≥вельна компан≥¤", всел¤ють дов≥ру ≥ готов≥ працювати. ÷е велик≥ орган≥зац≥њ, ¤к≥ мають досв≥д роботи на буд≥вельному ринку.

ќтже, з 35 претендент≥в залишилас¤ т≥льки половина.

Ќаступний етап - розсилка претендентам дефектноњ в≥домост≥ ≥ анал≥з ц≥нових пропозиц≥й.

” в≥домост≥ ми виклали обс¤ги необх≥дних роб≥т, матер≥али (з вказ≥вкою точних марок). ƒл¤ контролю та оц≥нки пропозиц≥й ми склали кошторис з розрахунком в поточних ц≥нах, з урахуванн¤м ус≥х рекомендац≥й. ќтриман≥ в≥дпов≥д≥ здивували.

ѕо-перше, розкид ц≥н склав 77,4%! –≥зн≥ претенденти за один ≥ той же вид роб≥т просили р≥зн≥ грош≥. Ќайоптимальн≥ший вар≥ант припускали невелик≥ буд≥вельн≥ ф≥рми. ƒан≥, отриман≥ в ход≥ в≥дбору, майже повторилис¤. ѕрактично половина пропозиц≥й ви¤вилас¤ прийн¤тними, вони були розрахован≥ правильно, з використанн¤м кошторисних програм ≥ коеф≥ц≥Їнт≥в. јле були ≥ "спокуслив≥ пропозиц≥њ", ¤к≥ вразили тим, що пропонована варт≥сть роб≥т нижче вартост≥ матер≥ал≥в!

’то робить так≥ пропозиц≥њ? ƒавайте розберемос¤

  1. –≥дк≥сне, але ще зустр≥чаЇтьс¤ сьогодн≥ ¤вище, ¤к "кидалово". «а¤вивши низьку варт≥сть, "п≥др¤дник" зникаЇ з отриманою передоплатою. ќф≥с, ви¤вл¤Їтьс¤, був зн¤тий в оренду, моб≥льн≥ телефони не в≥дпов≥дають. «найти такого "п≥др¤дника", а саме головне, повернути грош≥ майже нереально.
  2. ‘≥рма-одноденка укладаЇ догов≥р, отримуЇ аванс, виконуЇ роботу, ви оплачуЇте њњ, але при цьому говорити про гарант≥йн≥ терм≥ни не доводитьс¤. ” раз≥ браку при виконанн≥ роб≥т, наприклад, через ¤кийсь час п≥сл¤ њх зак≥нченн¤, пред'¤вити претенз≥њ буде н≥кому.
  3. ѕересортиц¤ (цей спос≥б використовують т≥ особи, ¤к≥ дали загальний кошторис нижче ц≥ни матер≥ал≥в) - в кошторис≥ закладають один матер≥ал, а застосовують ≥нший, схожий, але з ≥ншими характеристиками.
  4. ƒодатков≥ витрати - укладаючи догов≥р, виставл¤ють низьку варт≥сть послуг, але в процес≥ њх виконанн¤ виникають непередбачен≥ в кошторис≥ роботи, матер≥али та витрати.
  5. Ќизька ¤к≥сть роб≥т - за в≥дсутност≥ контролю з боку замовника п≥дготовч≥ види роб≥т можуть не виконуватис¤, або виконуватис¤ непосл≥довно, або з порушенн¤ми —Ќиѕ.
  6. ≈коном≥¤ на матер≥алах - зам≥сть зазначених марок матер≥ал≥в укладають ≥нш≥. ѕом≥тити в≥дм≥ну важко, особливо, ¤кщо замовник не розбираЇтьс¤ в цьому, результат може бути сумним. ƒо того ж у раз≥ Ќѕ може статис¤, що вина ви¤витьс¤ на замовнику.
  7. ƒешева робоча сила - гастарбайтери, ¤к≥ працюють нелегально ≥ практично задарма. ј раптом перев≥рка - ≥ так≥ робоч≥ полет¤ть додому за наш з вами рахунок, а буд≥вництво замре на невизначений час.

Ѕеручи участь в р≥зних тендерах, приходиш до висновку про те, замовник в першу чергу завжди звертаЇ свою увагу на ц≥ну, н≥ж вона менше - тим краще. “ут ≥ заритий собака. “ак, дорого не означаЇ добре, переконувалис¤ неодноразово. ћожна сказати: дешево - завжди погано.  омпром≥сом м≥ж "добре" ≥ "дешево" Ї золота середина. √оловне прид≥л¤йте увагу сп≥вв≥дношенню ц≥ни ≥ ¤кост≥.

ќтже:

  1. « дешевоњ рибки можна зварити т≥льки погану вуха - не жен≥тьс¤ за дешевою ц≥ною, кожен товар маЇ свою варт≥сть.
  2. Ќе л≥нуйтес¤ з'њздити на об'Їкт, ¤кий вже здав ваш потенц≥йний п≥др¤дник, попрос≥ть у нього рекомендац≥њ кл≥Їнт≥в, зверн≥ть увагу на в≥дпов≥дальну особу, ¤ка видала рекомендац≥ю, його номер телефону.



„итайте також:

 орисне

© 2012 ўоденний п≥знавальний журнал про ремонт
Hosted by uCoz